2025. 3. 6. 21:54ㆍ고3 연계교재
5강 - 3번. 밑줄 친 Creatrity is the original open-source code.가 다음 글에서 의미하는 바로 가장 적절한 것은?
The primary impetus of scientific and technical innovation has been our increased ability to reach out and exchange ideas with others, as well as to borrow other people's ideas, and blend them with our own to create something new. Combinatorial creativity is the acknowledgment that nothing is genuinely unique, at least not in the sense of being constructed entirely from scratch. That notion is met with considerable resistance in creative spaces. To create is to start with a blank canvas. However, much data exists to support this ecosystem of influences and inspirations. Nina Paley, an artist, shot and animated ancient relics from the Metropolitan Museum of Art to illustrate her point that all creation is derivative. Every work of art is a derivative work. In animation, Oliver Laric examines the reappropriation of images in his video essay "Versions" by looking at how Disney recycles animation. Creativity is the original open-source code.
* impetus: 동력 ** relic: 유물
*** reappropriation: 재전유
① Creativity is fundamentally about uniqueness and originality.
② Technical innovation relies only on purely original creativity.
③ Public contributions in open source lead to creative innovations.
④ Creative works should always be credited to their original creators.
⑤ Creativity involves taking ideas from others and building upon them.
수능특강 영어 5강 3번 <창의성의 본질>
1. The primary impetus of scientific and technical innovation has been our increased ability to reach out and exchange ideas with others, as well as to borrow other people's ideas, and blend them with our own to create something new.
- 그 주요한 동력은/ 과학적 그리고 기술적 혁신의/ 우리의 증가된 능력이어왔다/ 소통하는/ 그리고 아이디어들을 교환하는/ 다른사람들과,/ 다른 사람들의 아이디어들을 빌리는 (능력)뿐만 아니라,/ 그리고 그것들을 섞는/ 우리 자신의것과/ 새로운 어떤것을 창조하기위해서
- 과학적, 기술적 혁신의 주요 동력은 다른 사람들과 소통하고 아이디어를 교환하는, 아울러 다른 사람들의 아이디어를 빌려 그것을 우리 자신의 아이디어와 혼합하여 새로운 것을 창조하는 우리 능력의 향상이었다.
reach out with -와 소통하다
to reach out, exchange 이 and로 연결된 병렬구조
to borrow, blend도 and로 연결된 병렬구조
to reach와 to borrow는 as well as로 연결된 병렬구조
them 지칭 - other people's ideas
2. Combinatorial creativity is the acknowledgment that nothing is genuinely unique, at least not in the sense of being constructed entirely from scratch. (중요문장)
- 결합적 창의성은 그 인정이다/ 어떤것도 진정으로 독특하지는 않다는,/ 적어도/ 그 의미에서는 아니면서/ 구성되어진 것이라는/ 완전히 맨처음부터
- 결합적 창의성은 적어도 완전히 맨 처음부터 고안된 것이 아니라는 점에서 진정으로 독특한 것은 없다는 것을 인정하는 것이다.
that은 동격의 접속사 : 앞의 the acknowledgment를 수식하는 완전한 문장이 옴
3. That notion is met with considerable resistance in creative spaces.
- 저 개념은 마주침을당한다/ 상당한 저항과/ 창의적인 공간들 속에서
- 그러한 개념은 창조적인 공간에서 상당한 저항에 부딪힌다.
4. To create is to start with a blank canvas.
- 창조한다는 것은/ 어떤 빈 캔버스로 시작한다는 것이다.
- 창조한다는 것은 빈 캔버스에서 시작하는 것이다.
5. However, much data exists to support this ecosystem of influences and inspirations.
- 그러나,/ 많은 데이터는 존재한다/ 이러한 생태계를 지원하기위해서/ 영향력과 영감의
- 그러나 이러한 영향과 영감의 생태계를 지원하는 많은 데이터가 존재한다.
6. Nina Paley, an artist, shot and animated ancient relics from the Metropolitan Museum of Art to illustrate her point that all creation is derivative.
- 닌다 페일리는,/ 어떤 예술가인,/ 고대 유물들을 촬영했고 애니메이션화했다/ 그 메트로폴리탄 미술관으로부터/ 그녀의 주장을 묘사하기위해서/ 모든 창작물은 파생적이라는
- 예술가 Nina Paley는 메트로폴리탄 미술관의 고대 유물을 촬영하고 애니메이션으로 제작하여 모든 창작은 파생적이라는 자신의 주장을 실제로 보여 주었다.
that은 동격의 접속사 - her point를 수식하는 완전한 문장이 옴
7. Every work of art is a derivative work. (중요문장)
- 모든 예술 작품은 어떤 파생 작품이다.
8. In animation, Oliver Laric examines the reappropriation of images in his video essay "Versions" by looking at how Disney recycles animation.
- 애니메이션에서,/ 올리버 라릭은 그 재전유를 시험한다/ 이미지들의/ 그의 비디오 에세이 '버전즈'에서/ 어떻게 디즈니가 애니메이션을 재활용하는지를 살펴봄으로써
- 애니메이션 분야에서 Oliver Laric은 자신의 비디오 에세이 'Versions'에서 디즈니가 애니메이션을 재활용하는 방법을 살펴봄으로써 이미지의 재전유를 고찰한다.
reappropriation 재전유 - 예술적 맥락에서 기존의 이미지, 사물, 혹은 개념을 새로운 방식으로 차용해 새로운 의미나 메시지를 전달하는 기법이다. 이는 주로 기존의 권력 구조나 문화적 의미에 대한 비판적 시각을 제시하거나 새로운 창의적 표현을 탐구하는 방식으로 사용된다.
9. Creativity is the original open-source code.
- 창의성은 본래 오픈 소스 코드이다.
정답은 ⑤ Creativity involves taking ideas from others and building upon them.
(창의성은 다른사람들로부터 아이디어를 빌려와 이를 기반으로 하여 더 발전시키는 것을 수반한다.)
'고3 연계교재' 카테고리의 다른 글
2025) 수능특강 영어_13강 빈칸내용추론(1)_01번 직독직해 (0) | 2025.03.19 |
---|---|
2025) 수능특강 영어_05강 함축적 의미 파악_04번 직독직해 (0) | 2025.03.19 |
2025) 수능특강 영어_05강 함축적 의미 파악_02번 직독직해 (0) | 2025.03.04 |
2025) 수능특강 영어_05강 함축적 의미 파악_01번 직독직해 (0) | 2025.03.04 |
2025) 수능특강 영어_03강 요지파악_02번 직독직해 (0) | 2025.02.24 |